Sunday, October 16, 2011

Orang paling sibuk di hari ahad..

Yap.. di pagi ini ingin ku berbicara Erti HaRI Ahad. Kedah,Kelantan dan terengganu di hari Ahad pagi2 akan mengalami trafik jam sebabnye Hari Ahad di sana hari bekerja. Di negeri lain bagaimana pula?

Dah tentu keluarga telah merancang untuk berjalan-jalan dan shopping.. keadaan di shopping-shoping kompleks pasti akan dipenuhi orang ramai di hari Ahad. Disebabkan itu jika korang perasan, surat khabar terutamanya Harian MEtro pasti dipenuhi pelbagai iklan. Aku yakin Harian Metro paling banyak keluarkan iklan adalah terbitan pada hari Jumaat..

Yap, kita cuti dan boleh berehat di hari ahad...tetapi cuba kita fikirkan bagaimana pula orang yang kerja di shopping kompleks di hari ahad dan sabtu mereka bekerja. Bayangkan masuk kerja jam 10 pagi hinggalah jam 10 malam. Tetapi mereka jam 8 pagi sudah tergesa-gesa ke tempat kerja.Ohhh, dah tentu mereka amat penat, tapi itulah saluran rezeki mereka.


So, siapakah yang lebih sibuk dihari Ahad? Sudah tentu jawabnya orang yang kerja di shopping2 kompleks. Melayan kerenah beribu-ribu orang. kekadang ia lebih penat dari orang yang menyelia kenduri kahwin dan sebagainya..

1 comment:

MalizaMah said...

Benar!!!!
logik sgt...
hihi. tak terfikir.
ermmm...
singgah usha entry n iklan. moga dpt bntu tmbah dana tabung blog ni.
jom singgah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Ping site Hypersmash.com