Wednesday, June 15, 2011

Hari ini Pertengahan Jun, Pertengahan Tahun 2011

Sedar tidak sedar dan perasan atau tidak... kita kini berada di pertengahan bulan JUN dan pertengahan 2011. Mungkin hari ini (15 Jun 2011), boleh dikatakan sebagai hari yang menarik kerana hari pusat pertengahan dalam tahun 2011.

Esok kita sudah berada di siri kedua tahun 2011. Memang aku merasakan masa berlalu begitu pantas dan tidak sedar. Apakah kita sudah mencapai hajat atau cita-cita pada tahun ini? Atau masih dalam bayangan.

Aku tidak tahu apa target aku di tahun ini sebab aku menganggap kita hanya merancang tapi Tuhan yang menentukan segalanya. Ok, tutup bab cita-cita.

Sekarang aku nak fokus berkenaan bencana alam yang sudah melanda dunia pada siri pertama tahun 2011. Korang tentu masih ingat lagi bencana Tsunami Jepun diawal tahun 2011, lagi bencana puting beliung yang melanda Amerika Syarikat, Tanah runtuh di Hulu Langat,Selangor, Banjir Besar di Australia yang menenggelamkan beberapa buah bandar, dan semalam kita baru dikejutkan gempa bumi di sumatera yang memberi kesan gegaran di negeri selangor,perak, melaka dan kuala lumpur.
Rasanya ada lagi yang aku tidak senaraikan. Ohhhh, hanya dalam masa 6 bulan sahaja sudah bermacam-macam kejadian berlaku. Apakah kita masih tidak sedar akan kejadian semua ini? Percayalah, tiada apa yang boleh mengatasi kuasa Tuhan.

Sekarang kita lihat sesuatu yang amat membimbangkan negara kita...Andai kata, kalau kita anggap lingkaran api ini boleh beranak pinak dan meluaskan sempadannya. Malaysia tidak ketinggalan akan merasa bahannya, lihatlah gambar dibawah ini :


Itu belum termasuk lagi dengan kejadian dari perbuatan manusia sendiri, sontoh isu pergolakkan di Mesir dan Libya dan Palestin. Tidak sudah-sudah masih berlarutan sehingga kini.

Fikir-fikirkan.........


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Ping site Hypersmash.com