Monday, August 23, 2010

Kubur atas kubah Masjid Al-Nabawi.

Sungguh tak disangka, tidak terfikir oleh kita tentang perkara ini. Mengapa terjadi demikian? Sungguh, ia adalah dengan kekuasaan Allah yang maha besar dan berkuasa.

Diriwayatkan Sheikh Al-Zubaidi :

Dikatakan ada seorang yang cuba memusnahkan kubah tersebut yang mana di bawah kubah itu adalah terdapatnya Makam Rasulullah S.A.W. Nabi kesayangan kita juga kekasih Allah.



Ketika sang pencuri ini cuba untuk menghancurkan kubah yg berwarna hijau itu, Allah menghantarkan kilat lalu menghancurkan pencuri tersebut dan terus-menerus melekat mayatnya di atas kubah tersebut. Juga dikatakan mayat sang pencuri ini tidak di turunkan dan dibersihkan bertujuan supaya ia menjadi peringatan akibat perbuatan kianat itu yang mendapat pembalasan dari Allah S.W.T.



Akhirnya perkara ini diputuskan supaya menguburkan sahaja orang itu di atas kubah tersebut. Dikatakan juga sehingga kini, kubur tersebut masih boleh dilihat jika anda ke Masjid Al-Nabawi.


Kisah ini diyakini berlaku sekitar tahun 90-an dahulu.


Subahanallah, marilah kita sama-sama mengambil iktibar atas perlakuan seperti ini. Sentiasalah bertaubat & beribadat kepada Allah S.W.T. Sungguh, jika Allah mahukan sesuatu itu terjadi, maka jadilah ia dengan segera.

1 comment:

~ ReD ~ said...

mcm itu rupanya cerita dia..pelik gak masa mula2 baca tajuk. dok fikir mcm mana nak tanam mayat..ish..

itu balasan atas perbuatan..sekejap je dpt

Kepada Yang Berpuasa; Fuck you Off!

Kantoi! Ustazah Curi-Curi Makan Di Bulan Puasa. hoh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Ping site Hypersmash.com