Wednesday, May 25, 2011

RON-95 akan naik 20 sen

Hari ini aku terbaca satu post baru dari berita blog cuepacs yang mengatakan Minyak petrol dijangka naik 20 sen bulan depan menjadikan harga terbaru RM2.10 seliter. Kali terakhir kenaikan adalah pada bula disember lalu yang menjadikan harga RM1.90 seliter.

Untuk pengetahuan bagi minyak RON97 pula sudah 4 kali kenaikan harga berlaku pada tahun ini sahaja yang menjadikan RM2.90 seliter pada masa sekarang. huhuhuhu.

Kenapala kita yang pengeluar minyak nak kena selalu naik harga minyak petrol, lama-lama nanti rakyat pula yang akan naik minyak. Apa kata kerajaan selepas ini adakan kenaikan gaji pula.. kan best tu. :)

Dari berita Sinar Harian pula, aku terbaca satu artikel yang mengatakan dari kementerian sumber manusia yang mana mereka akan membentangkan Rang Undang-Undang Majlis Konsultasi Gaji Minimum Negara pada sesi Parlimen 13 Jun hingga 12 Julai depan. Aku harap perkara ini ada berita positiflah...:)

Ataupun, kerajaan perlu ambil langkah tambahkan subsidi untuk tidak membebankan rakyat.

"Fikir-fikirkan...."

5 comments:

MiSs NoRmaLa NorFiqZ said...

lepas ni pakat ramai2 nek basikal je....

jamie writes said...

Aiyo... naik lagi! :D hehe Anyway, everything will eventually increase in terms of monetary value - that's inflation. The price of many luxury has increased but we don't murmur about it, we murmur because the price increase is announced/informed (but murmuring can't change anything). I have accepted the fact that it's part and parcel of life to pay extra as time goes by LOL. or like Miss Normala said: let's get bicycle heheee :D

feyus said...

miss normala: yap, naik basikal lg bagus..leh kurang lemak dlm badan.:)

jamie: apapun, sabar ajelah...huhuhuhu.

Ronaldmohoni said...

tak nak cakap apa. ada kebaikan dan keburukan, jika harga minyak terus naik.

brat2104 said...

huhu.. balik2 ungkit dia beri kita subsidi.. tapi dia x nak pulak ungkit gaji kita yang memang di tahap yg... haha..

kalau ada hati nk banding harga barang kita dgn negara lain, bandingkan la juga gaji kita dgn negara lain. Barulah aci.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Ping site Hypersmash.com