Friday, April 1, 2011

Tips Tambah Trafik Blog (TTTB)

Aku nak bagitau korang tips yang aku pernah cuba semalam. Nak tahu tips yang bagaimana? Haaa...Tipsnya memberi komen yang No.1 dalam mana-mana post di blog yang popular selain dari post-post kita yang sedia ada dan menarik di blog kita sendiri.

Yap, bukanlah perkara yang mudah untuk memberi komen pertama dalam satu post di website atau blog popular. Apa tidaknya, admin mereka baru sahaja berikan post baru, dah beratus-ratus orang sudah menunggu untuk memberikan komen. Oleh kerana itu, orang akan berlumba-lumba untuk dapatkan komen yang first supaya pembaca post baru itu mudah dan berpeluang untuk melihat link blog kita.

Satu tips ialah setiap komen yang kita nak buat, buatlah yang ada link ke blog kita. Pembaca berpeluang besar melihat komen yang paling atas dan dekat dengan post dan pembaca akan klik link ke laman blog kita.

Seperti contoh, Korang tentu pernah dengar blog popular Beautiful Nara kan? Ini adalah blog yang aku gemari dan aku sudah menunggu lama untuk memberi komen first dalam post Abg Nara nie..Tapi baru semalam aku berkesempatan untuk memberi komen yang pertama dalam post barunya yang berkenaan Malek Noor masuk ICU diserang sakit jantung.
* Sorry Abg Nara, guna nama blog Beautiful Nara tanpa was-was.hehehehe.

Dan aku sudah tengok statistik blog aku semalam (31 mac 2011), memang ada kesannya. Trafik blog aku semakin meningkat.
Statistik ini aku amik dari Analystic Nuffnang.. :) dan automatik aku nak berterima kasih kat blog Beautiful Nara (Blog popular dimasa kini)

2 comments:

Anonymous said...

Gempak!!! tu.. info yg best bro

Syed said...

ya..betul, kene rajin blogwalking and tinggalkan comment..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Ping site Hypersmash.com