Tuesday, October 5, 2010

Berani betul budak dengan orang tua nih!!!

Ular Sawa sememangnya sangat-sangat menakutkan, apatah lagi sewaktu tahun 90-an dulu, negara kita Malaysia pernah menjadi mimpi ngeri setelah dikatakan setiap hari ada sahaja terjumpa ular sawa sehingga ada yang menelan mangsa (ayam,kambing,lembu,babi dan manusia pun ada beb!!!) bahaya tul.

Tapi kisah sebaliknya terjadi didalam foto di bawah ini. Ular sawa adalah antara ular terbesar di Asia. Panjang ular ini boleh mencapai sehingga 15 meter dan berat 140kg.ushhh, punyala besar nih. Bayangkan ular sebesar ini boleh bertindak diluar jangkaan sehingga boleh menelan sesiapa sahaja. Kebanyakkannya makanannya adalah jenis mamalia.

Lihatlah gambar di bawah nih, korang boleh ke buat mcm nih? Satu aksi yang menakutkan...

Ni, tak pasal2 ditelannye makcik nih!!!

Ni siap boleh dibuat tilam lagi nih!!!hebat betul adik nih.

Seronok ye, kepala adik tu masih cukup muat dengan mulut si ular tu...jaga-jaga dik.

Makcik ni ape ke hel? tengah bertapa ke makcik?

Aku rasa mungkin ular ni dah kenyang kot.. kalu tak, dah hilang dah orang2 kat situ di ragutnya.

*Semua gambar ni adalah sekadar tengok2 sahaja. Tidak dibenarkan korang mencuba aksi2 ini. Tak pasal2 nanti korang dalam perut haiwan ni...

Punca gambar dari : keralites.net & watchonepiecepoint.com
diterjemah oleh : www.kesinambunganzaman.blogspot.com

6 comments:

Dilakochan said...

perghh..
Kemain berposing la dgn ulaw sawo tuh.

Yelah, mungkin ular sawa th da kekenyangan.

Kalau x, mmg semua da kene sambar kat situ!

saya_arief said...

besar giler ular tuu..

~ ReD ~ said...

mcm anak patung pulak dibuatnya ular tu..

msti ular ni dh kekenyangan sbb nampak perut dia BESAR n KEMBUNG..huhu

kalau x, mmg 'selamat' makcik n budak2 tu.hehe

Aktiviti Bloggers Yang Mengeratkan Silaturrahim

zai said...

salam yus...lamanye kak zai tak menjengah blog org len..malas la skang ni..mcm dah terkena penyakit angau fb jer hehehe...

Alamak besaunya ulau tu dik..takut akak...akak mmg geli binatang yg menjalar dan banyak kaki dan semua segala spesis seangkatan dengannya..tapi dahsyat la budak tu...mmg tabik spring...

feyus said...

Yap Dilakochan & Red, mmg nampak mcm dah kenyang tu..Tapi, bila2 masa boleh mkn org2 yg ada kat situ.

Arief, mmg btl arief, rsnya inila ular plg besar skali di asia.

Kak Zai, Akak takut ke? hehehehe. Akak xnak cuba ke gaya adik2 dan makcik tu? fb2 jugak kak, berblog jgn dilupa. :)

zmah said...

kalau akak...dari jauh je akak pandang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Ping site Hypersmash.com