Friday, September 24, 2010

Resipi Pizza Ayam Sandwic Croissant

Baru-baru ni orang rumah aku bertanyakan resipi untuk buat pizza. Sampai sekarang aku tak jumpa lagi, tp dah jumpa dalam majalah Saji/Harmoni, petang ni nak bg kat orang umah aku suruh dia buat. Sambil2 dapat resipi nih, aku nak kongsila ngan korang. Ushh nampak mcm best. Boleh mkn pizzala aku nampaknya lepas nih. hehehe. :) nice.



Bahan-bahan:
25gm isi ayam (dipotong dadu)

Bahan A (dikisar)
5gm bawang besar
5gm lada benggala merah
3gm lada benggala hijau
3gm lada benggala kuning
3gm cendawan butang
2gm bawang putih

5ml minyak zaitun
10gm keju Mozarella
1 sudu kecil sulah
Sedikit garam
Sebiji roti croissant
10gm daun salad


Cara membuatnya:

1. Mula-mula panaskan minyak zaitun dan tumiskan bahan A selama 8 minit, angkat dan asingkan.


2. Kemudian potong roti kepada dua bahagian dan letakkan bahan A tadi.


3. Selepas itu, letakkan pula keju Mozarella dan bakar selama 2 minit sehingga keju cair dan kuning keemasan. Angkat dan hiaskan mengikut cita rasa anda.

Sumber : Majalah Saji & Harmoni

3 comments:

wanhairi said...

cam best je...mintak sket... hahaah..

feyus said...

boleh2.. amik byk pun takpe.hehehe.

wanhairi said...

nnti xcukup plak kan..hhuhuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Ping site Hypersmash.com