Friday, January 27, 2012

Tabur Paku Atas Jalan, Perangai Jahat!!

Perilaku orang yang buat kerja ni dianggap sangat kejam. Di Pusat Bandar Jakarta, bukan satu dua paku yang ditemui tetapi lebih 300 Kilograms. Perghhhh!!! memang dah kira sebagai hujan paku nih.



Pasukan Sapu Bersih Ranjau (Saber) dan polis Indonesia telah memainkan peranan penting dalam mengumpulkan paku2 yang bertaburan diatas jalan raya yang telah menyebabkan banyak kejadian kemalangan dan telah merosakkan banyak kereta dan motor pengguna jalan raya.

*Gambar menunjukkan pasukan SABER yang berjaya mengumpulkan paku2 yang bertaburan atas jalan raya Jakarta. Kejam tul!!!!

Dikatakan motif menabur paku diatas jalan raya adalah untuk mendapatkan keuntungan yang berlipat kali ganda dengan target orang ramai akan menukar tayar kenderaan di bengkel2 berhampiran. Walaubagaimanapun pemilik bengkel2 yang berhampiran bila ditanya tidak mengakui dan tidak tahu siapa yang melakukan kerja-kerja jahat itu.

Kalau nak cari rezeki biarlah dengan cara elok kawan. Bukan dengan cara sengaja menyusahkan orang ramai macam ni. huhuhuhu.

Di Malaysia bagaimana pula? Ada juga ke nak buat perangai kianat macam ni? Lau dapat jumpa orang macam ni memang paku je kepala dieorang tu. Biar sedar skit. Memang sangat2 menyusahkan.

Fikir-fikirkan....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Ping site Hypersmash.com