Wednesday, November 24, 2010

Sepi Tak Berteman

Adam di syurga

Kemanakah Hawa?

Tak terasa..

Kosong dalam jiwa menagih cinta

Bagai aku tanpa mu teman

Tak bisa bersendirian…

Musa pun berdoa

Mengiringi perjuangan

Ya Allah..

Jadikanlah dia teman dalam urusanku

Agar kami banyak bertasbih mengingati-Mu

Sesungguhnya Engkau Maha Tahu keadaan kami..

(surah taha,20:32-35)

Muhamad engkau menangis

Perginya Khadijah kasih sejati

Meneruskan hari-hari tahun bersedih

Mengingatkan aku

Tuhan sengaja menguji

Agar kita tak terlalu gembira dengan apa yang dimiliki

Bila nanti tiada lagi

Ingatlah Tuhan setia ada di sisi..

Telah diilhamkan

Setiap kejadian itu berpasang-pasangan

Bumi tanpa lautan…dunia kehausan

Rimba tanpa hijau…musnahlah kedamaian

Langit tanpa awan…tidak turun hujan

Aku tanpa teman…sepi keseorangan..

Telah diciptakan

Manusia untuk saling berkenal-kenalan

Putih atau hitam…aku cari keikhlasan

Molek atau jelek..rupa takwa yang utama

Benci atau cinta…kita bersaudara

Aku atau kamu..semua memerlukan..

28/10/2010,upm..

Karya : Ariff Islam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Ping site Hypersmash.com