Tuesday, November 2, 2010

Datuk Sosilawati Lawiya di wikipedia

Tengah aku duk fikirkan-fikirkan apa ada dalam wikipedia.org. Tiba-tiba aku terlintas nak cuba search nama yang pernah mengemparkan negara dengan kes pembunuhan kejam iaitu Sosilawati Lawiya. Wikipedia mampu menghimpunkan berita-berita dan butir-butir lengkap mengenai kisah hidup serta kronologi tentang individu tersebut.

Allahyarhamah Datuk Sosilawati Lawiya adalah seorang jutawan kosmetik syarikat Nouvelle Beauty Centre Sdn. Bhd yang juga bekas isteri kepada penyanyi terkenal Nash. Allahyarhamah meninggal dunia diwaktu dan saat hampir tiba syawal (hari raya aidilfitri) bersama tiga rakan lain iaitu peguamnya, Ahmad Kamil Abdul Karim, 32; pegawai bank CIMB cawangan Kampung Baru, Noorhisham Mohammad, 38; dan seorang lelaki, Kamaruddin Shansuddin, 44, yang dikatakan pemandu peribadi jutawan itu di Morib, Selangor.


Mereka berempat dibunuh dengan sangat tragis dengan dibuang dan dibakar di ladang ternakan ayam, Tanjung Layang.

Begitulah tragisnya kes ini dan menarik perhatian seluruh negara. Sehingga kini kes masih lagi berjalan dan dalam siasatan.



Untuk mengetahui lebih lanjut kisah Allahyarhamah Datuk Sosilawati Lawiya ini aku sediakan link ini untuk korang mengetahui kisah suka duka hidupnya dengan lebih lanjut.

Kisah Suka Duka Sosilawati Lawiya

Al-Fatihah untuk Allahyarhamah Datuk Sosilawati Lawiya,Ahmad Kamil Abdul Karim,Noorhisham Mohammad,Kamaruddin Shansuddin.

Semoga roh mereka berada dikalangan orang-orang yang beriman. Amin...

2 comments:

fairus said...

Carian glamor memanglah sampai masuk wikipedia..

At-Tarmizi said...

Al-fatihah utk beliau :(

http://www.miji99.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Ping site Hypersmash.com