Thursday, March 17, 2011

Kenapa manusia tiada sayap dan terbang?

Hari ni aku nak mengarutlah skit fikiran aku nih? Satu persoalan pernah aku fikir suatu ketika dulu. Kenapa manusia tiada sayap supaya mudah untuk kemana-mana sahaja.

Inilah jawapan sebenar setelah aku mengkaji...rupanya kerana manusia ini ada NAFSU.

  1. Manusia akan mudah dan senang untuk merompak rumah orang dan mencuri. Senang, terbang senyap2 ikut tingkap atau dapur rumah dan mencuri.
  2. Manusia senang untuk melakukan maksiat, senang, jumpa kekasih terus ke bilik. Buka tingkap bilik luas2 dan terbang terus masuk.
  3. Ruang udara akan jam dan sesak dengan kerenah manusia..
  4. Manusia akan membuat kacau dengan melontar batu dan mercun atas bumbung rumah orang dan membuat bising. Senang, terbang dan buang je mercun tu kat rumah orang.
  5. Manusia senang untuk lari daripada ditangkap polis akibat kesalahan trafik,senang, terbang menyelinap je kat mana2.
  6. keenam ni aku dah tak tahu dah nak cakap apa lagi, yang aku tahu bumi akan hancur kalau manusia ni boleh terbang.:) Kalau korang ada idea lagi silalah isi kat komen berikan pendapat. Kalau berani lerrrr.:)hehehehe

Kesimpulannya:
"Apapun, bersyukurlah dengan apa yang Allah dah bagi kepada kita. Setiap Nikmat yang Allah bagi ada hikmahnya... Ringkasnya, sentiasalah Muhasabah diri."

4 comments:

Encik Ketam said...

Mudah nak g bini muda, kueheheh.

Wan Zulqhairi said...

Air Asia, MAS Firefly tak laku... senang gak nak pi melancong kt oversea.. hahaha..

Ronaldmohoni said...

Teringin nak ada sayap..

SiLabiLabi said...

takot ada orang beromen atas udara..pastu meleleh sperma dia kena orang yang dekat bawah nie..

ahahaha

Singgah & Follow Blog Labi-Labi NineMustafa
& JariPlastik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Ping site Hypersmash.com