Thursday, October 7, 2010

Mata pensil boleh dibuat seni????

Korang ingat korang adalah yang paling kreatif dengan hasil seni? Tapi sebenarnya katakan tidak dengan seorang seniman yang bernama Dalton Ghetti. Beliau telah menghabiskan masa selama lebih kurang dua tahun untuk menghasilkan satu seni yang diperbuat daripada grafik pensil atau mata pensil. Sungguh menakjubkan dan tak terlintas difikiran kita nak buat semua benda nih.
Inilah gambar Tuan Ghetti(Macam ronaldo(brazil) sebijik!!! Inilah rupanya dengan senyuman manisnya tu. Senang hati kot dengan hasil kerjanya tu, sebab tu memanjang je senyumnya.

Encik Dalton Ghetti pernah bekerja sebagai tukang kayu dan bekerja dengan pensil selama 25 tahun dan juga pernah membuat patung-patung Elvis. Beliau berasal dari Brazil dan kini menetap di Amerika(USA).

Beliau sangat mempunyai hobi pelik dan suka seni kan benda yang halus dan boleh diukir dengan indah.

Bermacam-macam bentuk telah dibentuk dengan menggunakan beberapa batang pensil sahaja. Beliau hanya menggunakan pisau yang bermatakan halus dan kecil.

Apa lagi, jom tengok hasil2nya :
hai, kasut but pun boleh diukirnya jugak....cantikkkkk!!!

Maaf ye,Ini sudu tak boleh diguna buat makan k, kan nanti tak pasal2 tercekik mata pensil..:)

Ini pun pelik nih, muka orang pun dibuatnya, siap tengah bergaya dan senyum lagi pakcik hensem nih..
Boleh ke korang buat macam ni? Kalau boleh jgn lupa hantar gambar seni anda ke http://kesinambunganzaman.blogspot.com ye. :)hehehe.

Macam-macam dunia nie.......
Fikir-fikirkanlah...

Kredit : watchonepiecepoint.com
Diterjemah oleh : http://kesinambunganzaman.blogspot.com

4 comments:

wanhairi said...

Hahahaha..memang diorng ni xde keje kannn....huhu...tapi kreatif giler

honey amour said...

OMG..sangat kreatif !!!

Fær.han/Unown F/Gyan said...

wow! Nak cube la pasni *bajet jadi* =p

Kuman Chaos said...

kagum kagum...
mesti banyak yang donate pensel kontot kat dia
kuman "prestasi..." Entry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Ping site Hypersmash.com