Monday, January 30, 2012

Kesan Dan Sejarah Nabi Nuh a.s

Nabi kita adalah seramai 124,000 orang, manakala 315 darinya bergelar sebagai Rasul. Daripada bilangan Rasul itu seramai 25 Rasul perlu kita ingati dan 5 daripadanya adalah Nabi yang Bergelar sebagai Ulul Azmi (Gelaran bagi Rasul yang mempunyai kedudukan tinggi/istimewa yang begitu tabah dan sabar dalam menghadapi pelbagai ujian dalam waktu-waktu berdakwahnya menyebarkan tauhid Allah yakni agama Islam). Nabi ikutan kita adalah Nabi Muhammad S.A.W yang tergolong juga dalam Ulul Azmi, Selain itu juga, Nabi Nuh a.s,Nabi Ibrahim a.s, Nabi Musa a.s dan Nabi Isa a.s adalah Nabi yang tergolong dalam Ulul Azmi.



Selain kita perlu ketahui kisah dan sejarah Nabi Muhammad S.A.W, kita juga perlu ketahui kisah-kisah tentang nabi dan para Rasul yang lain yang begitu tabah dalam menyebarkan agama sebenar Allah S.W.T...

Di sini aku sediakan Salah seorang Rasul kita iaitu kisah dan sejarah Nabi Nuh a.s yang mana diuji dengan banjir besar dan pembinaan kapal atau bahtera yang kini dikatakan pernah berhenti dibukit Judi, Armenia.

*Gambar menunjukkan bekas tapak Kapal Nabi Nuh a.s Berhenti di Bukit Judi.

Saksikan video-video ini yang mengisahkan tentangnya:
Dikesempatan ini, aku ingin mengucapkan SALAM MAULIDUR RASUL buat seluruh umat Islam.

Video 1


video 2


video3


video 4


Salam Maulidur Rasul...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Ping site Hypersmash.com